Veli Bilgilendirme Sistemi Français English
09.03.2019
Haber

STEAM Kulübü – Tüketimden Üretime

STEAM Kulübü öğrencilerimiz, disiplinler arası çalışma anlayışıyla, dijital kartlar ve kullanıcı dostu kodlama platformları kullanarak farklı projeler ürettiler. Piyano, gitar ve kumbara yapımı projelerini ekip çalışması ruhuyla yürütürken “MIT” tarafından geliştirilmiş olan “SCRATCH” kodlama platformunu kullandılar. Sanal ortamda oluşturdukları nota algoritmalarıyla kendi ürettikleri piyanonun ve gitarın çalmasını sağladılar. Kumbara projesi için ise içersine atılan paranın ve biriken paranın miktarlarını hesaplayan algoritmalar oluşturdular ve bu hesaplamayı dijital ortama aktardılar. Projelerin donanım aşamasında dokunmatik alanları, temel anahtar devreleri kullanarak oluşturdular ve bilgisayar tarafından klavye sinyali olarak algılamasını sağlayan özel bir kart sayesinde bilgisayar ortamına aktardılar. Bu sayede “SCRATCH” ortamında yazılan algoritmalar tetiklendi. Süreç boyunca üretmekten çok keyif alan öğrencilerimiz “Endüstri 4.0”a ulaşmaya çalışmanın eğlenceli ritmiyle eğitim sürecinin önemli bir deneyimini yaşamış oldular.

En az 1024x1280 çözünürlük, Chrome tarayıcı tavsiye edilir.
TED Bursa Koleji Bilgi İşlem Departmanı © 2010-2014