İlkokul
Matematik
İlkokul öğretmenleri olarak, "Her çocuk matematiği öğrenebilir." düşüncesinden yola çıkarak öğrencilere yaşam boyu sürecek öğrenme becerisi kazandırmayı hedeflemekteyiz.
Matematik, bir bilgi dersi değil, bir görüştür, bir eğitimdir. "Matematik öğretiminde en iyi yöntem şudur" denemez; en iyi yöntem yoktur. Önemli olan hedeflerin gerçekleştirilmesi için en uygun yöntemi seçmektir. Farklı hedefler için farklı eğitim yöntemi seçilmelidir. Her şeyden önemlisi öğrencilerimizin yaratıcılığını geliştirmek için matematiğin sistematiği ve inşa yöntemi öğretilmektedir. Matematikte başarıyı artırmak için öğrencinin başarabileceğine inanması gerekir. Bu, bütün öğretmenlerin öğrencilerdeki bireysel farklılıkların bilincinde olmaları ve öğretim yöntemlerini buna göre düzenlemeleri ile gerçekleşir. Bu amaçla öğrenci merkeze alınır, diğer tüm değişkenler ona göre düzenlenir.
İlkokulda, çocukların keşfetme sürecinin geliştirilmesi matematik öğretiminin temel amacıdır. Dersi işleme sürecinde, öğrencilerin aktif katılımcı olması bizim için esastır.
Programımız
Bu yaş grubundaki öğrencilerde:
- • Matematiğin estetik ve eğlenceli yönünü keşfetmelerini ve etkinlik yaparken matematikle uğraştıklarının farkında olmalarını,
- • Çevreleriyle, somut nesnelerle ve akranlarıyla etkileşimlerinden kendi düşüncelerini oluşturmalarını,
- • Temel kavram ve becerilerin kazanılmasının yanı sıra matematikle ilgili düşünmeyi,
- • Üç boyutlu düşünme ve ilgili problemleri çözmek için geometrik figürlerin özellikleri ve aralarındaki ilişkileri inceleyip analiz etmelerini ,
- • Sayılar ve sayısal sistemler arasındaki bağıntıları, sayıların ifadelerini anlamalarını ve onları güncel hayata uygulamalarını ,
- • Karar vermek ve tahminlerde bulunmak için soru sorma ve bilgi toplayıp analiz edebilmelerini
- • Genel problem çözme stratejilerini kavramayı ve matematiğin gerçek yaşamda önemli bir araç olduğunu takdir etmeyi,
- • Tahmin etme ve zihinden işlem yapma becerilerini etkin kullanabilmeyi,
- • Matematik dersinde edindikleri bilgi ve becerileri diğer derslerde ve günlük yaşamlarında kullanabilmeyi,
- • Matematiksel sonuçların ispatında somut materyalleri kullanma becerisine sahip olmayı ,
- • Öğrencilere takım ruhu kazandırmayı,
İlkokulda, çocukların keşfetme sürecinin geliştirilmesi matematik öğretiminin temel amacıdır. Dersi işleme sürecinde, öğrencilerin aktif katılımcı olması bizim için esastır.