Veli Bilgilendirme Sistemi Français English
Uluslararası Bakalorya

IB Programı ile ilgili olarak mezunlarımızın görüşleri nedir?

IB Programı öğrencisi olmadan önce bu programla ilgili hepimizin önyargıları vardı. IB Programı'nın bizi hayata ne kadar hazırlayacağını ya da bize kişisel anlamda neler kazandıracağını tam olarak bilmiyorduk. Bu programa girdikten sonra bir IB öğrencisi olarak diğer öğrencilerden farklı olduğumuzu anladık. Diğer öğrenciler soruları ve çözümleri ezberlerken, biz onları deneylerle bize sunulan teorileri kanıtlayarak öğrendik. IB Programının gerekliliği olan CAS aktiviteleri ile birçok insanın bize ihtiyacı olduğunu anladık. Onlara yardım etmenin mutluluğunu onlarla birlikte yaşadık. Bize öğretilen her bilginin doğru olmadığını ve bu bilgileri sorgulamamız gerektiğini IB Programının temel dersi olan TOK dersinde öğrendik. Bu programın bize kattığı planlı ve araştırmacı olma, eminiz ki tüm hayatımız boyunca bize yardımcı olacak.

Nur Banu DEMİR & Ezgi ÜLGÜR
TED Bursa Koleji IB Programı Mezunları





Bana göre IB iki sene sonunda alınacak bir diplomadan daha fazlası. Suyun yalnızca H20 olduğunu değil, neden H20 olduğunu öğrendiğin, 2x2'nin sonucunu tartışıp 4 olmadığı ihtimalini düşünmeyi başarabildiğin bir program. Sonucu gerektiği için değil, neden ve nasıllarla öğrenip kişilik ve birey olarak hem sosyal hem akademik yönden gelişme göstermemi sağladı IB.

İpen DEMİREL
TED Bursa Koleji IB Programı Mezunu





IB, öğrencinin kendi araştırma ve öğrenme tarzını belirleyip geliştirmesini teşvik eden bir program. IB’ nin önem verdiği şey x değerinin ne olduğunu değil, x' in ne olduğunu nasıl bulduğunuz da değil, sizi x' e y' ye z'ye götürecek olan yöntemleri bulabilmeniz. Çünkü gerçek hayatta insanlar gelip size de paket halinde cevaplar ya da çözüm yöntemleri sunmayacaklar. Bir sorunu çözmekte kullanacağınız yöntemleri sizin bulmanız, daha önce öğrendiklerinizi doğru yerlerde uygulamanız gerekecek. IB Programı bu yüzden öğrencilere araştırmacı, sorgulayıcı, açık görüşlü, olaylara pek çok farklı açıdan yaklaşabilen bir düşünce sistemi kazandırmayı amaçlıyor. Bir de IB' nin "plagiarism” denen düşünce hırsızlığının ne olduğunu, nasıl bir format kullanarak kaynakça göstermeniz gerektiğini öğretmesi çok iyi. O alışkanlığı edinmiş biri olarak üniversitede gerçekten rahat etmenizi sağlıyor. Sadece kaynakça gösterme değil başka pek çok alanda da üniversiteye diğerlerinden bir kaç adım önden başlıyorsunuz; fikirlerinizi hem İngilizce hem Türkçe rahat ifade edebiliyorsunuz, significant figur ne demek biliyorsunuz, fen ve matematiği İngilizce işlemeye alışmışsınız. Bunun yanında planlı olmayı ve her şeyi zamanında yapmayı öğretiyor insana. "CAS journal'ı bugün yazmasam da olur haftaya hâlâ hatırlıyor olurum”, “ Şu lab report' un deadline' ına daha bir ay var o zaman yazarım", "Extended essay' imin tezini bulurum bir ara, acelesi yok", "Yetişirim ben” diye başlayıp içinden çıkılmaz bir hâl alınca tüm raporlar, essay' ler, journal' lar insan planlamanın ne kadar önemli olduğunu öğreniyor.

Burulça ULUVAR
TED Bursa Koleji IB Programı Mezunu





IB Programı ile bir konuya farklı pencerelerden bakmayı öğrendim. Elde etmeye çalıştığım sonuçtansa o sonuca varmak için çabalamayı, çabalarken kendimi geliştirmeyi öğrendim. Kişisel ve akademik gelişimde sanırım bir adım öndeyim ve inanıyorum ki bu yol ile geleceğime çok iyi bir yatırım yaptım.

Ayça TAMAS
TED Bursa Koleji IB Programı Mezunu





IB'ye başladığım günden beri hayata bakış açım değişti denilebilir. Türk Eğitim sisteminin tam aksine, ezbercilikten uzak daha çok öğrenmeyi sağlayan bir eğitim sistemi olduğundan bana öğrendiklerimi sorgulamayı öğretti. Dolayısıyla öğrendiğim şeylerin neden ve nasıl öyle olduklarını da öğrendim. Olaylara niçin sorusu sormaya, dolayısıyla olayları analiz etmeye başladım. Akademik anlamda kattıklarının yanında CAS ve TOK ile de çok şey değiştirdi bende IB. CAS çalışmaları ile belki daha önce hiç yapmadığım ya da yapmayacağım şeylerle karşılaştım ve yeni tecrübeler edindim. Örneğin huzurevine gittim, orada yaşlılarla tanıştım. Eğer CAS çalışmaları olmasaydı belki de aklıma bile gelmeyecekti ve yaşadığım ve gördüğüm şeyleri hiç yaşamayacaktım. Köy okuluna gidip ders vererek öğrenciliğin yanı sıra öğretmenliğin de nasıl olduğunu öğrenmiş oldum. Bu ve bunun gibi birçok projede yer aldım. Dolayısıyla birden çok tecrübe yaşama şansını elde ettim. TOK dersi ile ise edindiğim bilgilerin doğruluğunu düşünmeye başladım. Sunum yapabilme yeteneğimi ve tartışmalarda nasıl davranılması gerektiğini, araştırma teknikleri, bilgi edinme yollarını ve bilgi türlerini öğrendim. Katıldığım konferansta yeni insanlarla tanışma ve farklı kültürleri tanıma şansı elde ettim. IB programında beni çok mutlu eden bir diğer özellik ise fen derslerinde işlediğimiz konular hakkında deney yapmamızdı. Böylece teoride öğrendiklerimi pratiğe geçirme şansını elde ettim. Kısacası IB projesi bana kritik düşünebilme, yargılama, tartışma düşüncelerimi dile getirebilme gibi birçok özellik kattı...

Cem KANIER
TED Bursa Koleji IB Programı Mezunu





IBDP ile birlikte farklı bir kimlik kazandığıma inanıyorum. Düşüncelerimi rahatça ifade etmeye, mantığımı kullanarak çözüme ulaşmaya başladım. Ne matematiğin formülleri altında ezildim, ne tarihin kronolojisinde kayboldum, ne de edebiyatın ezberci yönüyle sınırlı kaldım... Ben IB ile formüllerin ortaya çıkış hikâyesini öğrendim, tarihi yorumlarla yaşadım, makale yazdım, araştırma yaptım... Bize zor gibi gözükmesinin tek nedeni ise " alışılmadık bir sistemle karşı karşıya" olmamızdır. Bu nedenle sistemin beni biraz zorladığını söyleyebilirim. Fakat çalışmamın mükâfatsız kalacağına inanmıyorum. IB öğrencisi olup olmamaya nasıl karar vereceğim diye sorarsanız, bu sizin ve geleceğe dair isteklerinizin çatışmasında gizlidir. Sharon Jewell'in sözündeki gibi "Zafer, bir bedel öderseniz gelir. Kendimize sormamız gereken şudur. Ne kadar ödemeye hazırım?" Ben IB Programını seçerek geleceğimi lehime sonuçlandıracağıma eminim.

Merve İlkay KILIÇ
TED Bursa Koleji IB Programı Mezunu


En az 1024x1280 çözünürlük, Chrome tarayıcı tavsiye edilir.
TED Bursa Koleji Bilgi İşlem Departmanı © 2010-2014