PDR
İlkokul
İlkokul döneminde öğrenciler kendi yeteneklerini ve becerilerini keşfederken, akranları ile beraber yeni sosyal becerileri de deneme fırsatı edinirler. Bu yaş grubunda edinilen birçok sosyal beceri, öğrencilerin ileride kullanacakları kişilik özelliklerine dönüşmektedir.
Bu nedenle PDR Bölümü olarak okulumuzda uyguladığımız önleyici ve gelişimsel rehberlik modeli ile öğretmenlerimiz ve velilerimizle işbirliği içinde öğrencilerimizin kendine güvenen, mutlu ve iyi hayat becerileri ile donanmış bireyler olarak yetişmelerine destek veriyoruz.
PDR bölümü olarak ilkokulda neler yapıyoruz?
- Okulun ilk günlerinde oryantasyon çalışmaları ile okula uyum sorunlarının aşılmasında öğrencilerimize destek oluyor ve velilerimizi bu konuda bilgilendiriyoruz,
- Sınıf içi rehberlik etkinlikleriyle, öğrencilerimizin grup içindeki uyum ve davranışlarını tanımaya yönelik gözlemler, belirli konularda eğitsel, kişisel sosyal ve mesleki rehberlik etkinlikleri yapıyoruz,
- Her çocuğun bireysel özelliklerini tanıyıp kendisini geliştirmesi için fırsatlar oluşturuyor ve okul-aile işbirliği çerçevesinde ortak çalışmalar yapıyoruz,
- Öğrencilerimizin gelişim özellikleri ve yaş özelliklerini göz önünde bulundurarak dönem başında belirlenen sosyal beceri konularını desteklemek amacıyla çalışmalar planlıyoruz,
- Öğrencilerle yapılan bireysel görüşmelerle öğrencilerimizin yaşadıkları sorun hakkında farkındalık geliştirmelerine yardımcı olup sorun çözebilen ve kendini ifade edebilen bireyler olmasını destekliyoruz,
- Bülten yazılarımızla tüm velilerimize ulaşmayı hedefliyoruz,
- Velilere yönelik olarak düzenlediğimiz seminerlere belirli uzman kişileri okulumuza davet ederek, belirlediğimiz konularla ilgili velilerimizi bilgilendirmeye çalışıyoruz,
- Veli görüşmelerimizde, öğrencilerle yaptığımız bireysel görüşmelerde ve grup çalışmalarında, karşılaşılan ve karşılaşılabilecek sorunları önlemeye ve çözmeye yönelik çalışmalar yapıyoruz.