Okulumuz Türk Milli Eğitimi’nin ilkeleri doğrultusunda Güzel Sanatlar Eğitimi’ni çok önemseyen bir felsefededir. Sanat eğitiminin çok önemli olduğu inancıyla öğrencilerimiz yönlendirilmektedir. Kültürlü ve sanat zevki gelişmiş bir nesil oluşturmak amacı ile çalışmalar yapılmaktadır. Öğrencilerimiz atölye ortamında, istekleri doğrultusunda teknik ve konu uygulamaları imkanı bulmaktadırlar. Özgün düşünme, üretme ve deneme kapasiteleri geliştirilerek onların Güzel Sanatlar dalında yetiştirilmeleri sağlanmaktadır.
Öğrencilerimiz, hayatları boyunca sanat yapan üreticiler veya sanatı bilinçli izleyen tüketiciler olarak yetişmektedir. Okulumuz onların içinde yaşadıkları kültüre katkılarını sağlayabilme çizgisindedir. Sanat yoluyla ifade imkanı vererek öğrencilerin ruh sağlığına yardımcı da olunmaktadır. Öğrencilerimiz bireysel çalışarak kendilerini ispat etme, duygu ve düşüncelerini ifade etme olanakları ile buluşmaktadır.
Derslerimizde sanat eğitiminin yanı sıra öğrencilerimizin tüm duygularının gelişmesine yardımcı olunmaktadır. Sanat yoluyla kişisel bütünlüğe kavuşmaları ile toplumsal bütünlük de sağlanmaktadır.
Öğrencilerimizin tarihi ve kültürel açıdan gelişmeleri amacıyla geziler düzenlenmektedir. Bu geziler, öğrencilerin kültür birikimine katkı sağlamaktadır. Ayrıca tarihi değerlere sahip çıkmaları açısından son derece faydalı olmaktadır.
Ders saatlerine ek olarak İlkokul 1.ve 2. sınıflar “Baskı ve Seramik” kulübü öğrencileri Salı günleri, 3. ve 4.sınıflar “Resim ve Seramik” kulübü öğrencileri, Çarşamba günleri 8. ve 9. ders saatlerinde çalışmalarını sürdürmektedir.
Görsel Sanatlar dersi; bireyin yaratıcılığını, iş birliği duygusunu, resimle ilgili becerilerini geliştirmek, kendini ifade etmesini sağlamak ve estetik bakışını ortaya çıkarmak amaçlıdır. Bireylerin yaratıcı güçlerinin ortaya çıkarılması ve estetik eğitiminin uygulama alanı olması nedeniyle Görsel Sanatlar dersi büyük önem taşır.
Görsel Sanatlar dersi; algılama, düşünme ve bedensel eylemlerinin de katıldığı süreç içerisinde kendilerini ifade ederler. Yapılan çalışmalar öğrencilerin kendileri ve çevreleriyle ilgili duygularını, düşüncelerini dışa vurmalarına ve yaşadıkları dünyayı algılama biçimlerini anlatmalarına hizmet eder
Derslerimizde öğrencilerimizle, desen çalışmaları, pastel boya teknikleri, suluboya, akrilik boya, kolaj, tuval çalışmaları, atık materyallerle çalışmalar, üç boyutlu biçimlendirme çalışmaları ( seramik ) ile sanat akımları inceleme çalışmaları yapıyoruz.
7 ve 8.sınıfların teknoloji ve tasarım derslerinde yapmış oldukları bu etkinliklerde öğrenciler,”düşünmeye yönlendirilirler. Doğada var olan, tekrar sistematiği içerisinde oluşan yapısalların farkına vararak, doğayı, yaşamı ve kendini farklı açılardan değerlendirme anlayışı oluşturur.
Okulumuz 2. ve 3. sınıf öğrencilerinin grup çalışmalarından oluşan “SU VE YAŞAM” konulu Resim sergimiz, Dünya Su Günü olan 22 Mart 2018 tarihinde, Endülüs Park Alışveriş Merkezi’nde açıldı. Kağıt hamuru ile rölyef tekniğinin uygulandığı çalışmaların bulunduğu sergimiz ziyaretçiler tarafından beğeni kazandı. “SU VE YAŞAM” sergimiz 25 Mart 2018 Pazar gününe kadar sergilenmeye devam edecektir.
Dünya Sanat Günü etkinlikleri kapsamında görsel sanatlar dersinde ilkokul öğrencilerimiz dünyaca ünlü ressamlardan “Van GOGH” ve “Clade MONET” in eserlerinden oluşan röprodüksiyon çalışmalarını keyifle yapmış ve ressamlar hakkında bilgi sahibi olmuşlardır. Ortaokul öğrencilerimiz deünlü ressam “ Van GOGH” un “Ayçiçekleri” eserini tuval üzerine çalışmışlardır. “Fikret MUALLA”, “Henry MATISSE” ve “Joan MIRO”nun ünlü eserlerini kareleme yöntemiyle yapmış olan öğrencilerimizin çalışmaları okulumuzun giriş katında sergilenmektedir.
Okulumuz 4. Sınıf öğrencileri ile İlkokul resim ve seramik kulübü öğrencilerinin çalışmalarından oluşan 22 Mart Dünya Su Günü konulu sergimiz okulumuzun giriş katında açıldı. Özgün baskı, graffiti ve seramikten oluşan çalışmalarını sergileyen Öğrencilerimiz farklı teknikleri öğrenmenin keyfini yaşarken suyun önemini bir kez daha hatırladılar.
3.sınıfların yapmış olduğu seramik çalışmaları, şekil verildikten sonra kurutulup pişirildi. Daha sonrasında ise akrilik boya ile renklendirdiğimiz portre çalışmaları ve 4. Sınıfların üç boyutu kavramasına yönelik yapılan perspektif çalışmaları, keçeli kalemlerle desenlerle detaylandırıldıktan sonra okul koridorumuzda sergilendi.
2.sınıf öğrencilerimizin “Dünya Sanat Günü” için hazırladıkları, hem sanatçıları, hem de parça bütün ilişkisini öğrendikleri kolaj tekniğini kullandıkları sergi çalışmalarımız.
1.Sınıf öğrencilerimizin seramik, tekstil, suluboya, baskı gibi birbirinden farklı tekniklerle hazırladıkları çalışmaları Okuma Bayramı’nda sergilendi.
Okulumuz 3. Sınıf öğrencileri tarafından 10 Kasım Atatürk’ü Anma günü için hazırlanan “Sonsuza Dek” resim sergisi çalışmalarımız.
6 yaşlar “Renkli Kağıtlar” etkinliğinde hem eğlenceli vakit geçirdiler hem de öğrendiler.
Minik ellerden büyük işler, 6 yaş öğrencilerimizin kağıt hamuru ile hazıladıkları deniz anası çalışmaları.
xxx
Anaokulu sene sonu sergimiz
4. sınıf öğrencilerimiz ve Resim ve Seramik kulübü öğrencilerimizin birlikte hazırlamış oldukları “Su Günü” çalışmalarından oluşan sergimiz.
4 yaş öğrencilerimizin ana renk ara renk çalışmaları
1.-2. Sınıf Resim Kulübünün sene içerisinde yapmış oldukları çalışmalar okul panomuzda sergilendi.
Anaokulu 4 yaş öğrencilerimizin keyifli dolu çalışmaları.
Anaokulu öğrencilerimizin baskı tekniği uygulama aşaması.