İlkokul
Fen Bilimleri
İlkokulda fen bilimleri eğitimiyle öğrencilerin içinde yaşadıkları çevreyi yakından tanımaları, bilimsel yöntemleri kullanarak soru sormaları, araştırma yapmaları, problem belirleyip gözlem yapmaları, deney yaparak veriler toplamaları ve bunları analiz ederek genellemelere ulaşmayı öğrenmeleri hedeflenmektedir.
Her şeyin hızla değiştiği bu çağda bilim ve teknoloji en önemli ögelerdendir. Bu nedenle fen öğretiminin yapıldığı dersler daha da önem kazanmaktadır. Okulda öğretilen fen bilimleri dersi ile öğrenciler, bilim ve teknolojinin egemen olduğu dünyada yaşam için gerekli bilgi ve beceriyi kazanmalıdırlar. Araştırmalar gösteriyor ki, günümüzde fen eğitimi fen okur-yazarlığına dayanır. Fen okur-yazarlığı öğrencilere var olan bilgileri aktarmaktan çok bilgiye ulaşma becerilerini kazandırır. Bu nedenle kitaplardaki kuru bilgiden uzak, ezbersiz, etkin öğrenme ortamının şekillendirdiği, öğrenci merkezli etkili bir fen bilimleri öğretimi mecburidir.
Etkili fen bilimleri öğretimiyle öğrenci;
- Yaparak yaşayarak öğrenir. Gözlem yapar, inceler, araştırır ve deney yapar.
- Bilgiyi kendisi keşfeder ve bulur.
- Öğrendiği bilgiyi yorumlar.
- Geçmiş deneyimleriyle ve günlük yaşamla bağlantı kurarak öğrendiği bilgiyi uygular, öğrendiği bilgiyle yaşamını şekillendirir ve karşılaştığı problemleri çözer.
- Öğrenci öz denetimini geliştirir, fikrini söyler ve savunur, karar verir, sorumluluk alır.
- Grup çalışmalarına katılır, bilgilerini paylaşır.
- Bilgiye ulaşmayı, düşünmeyi, yaşam boyu öğrenmeyi öğrenir.
Fen bilimleri dersi aşağıda belirtilen yönergeler doğrultusunda işlenmektedir:
- Öğrencilere aktif öğrenme ortamı sunan High Touch High Tech programı kapsamında Eğlenceli Bilim dersleri yapılmaktadır.
- Derse ait ünite konularının bir kısmı laboratuvarda işlenmekte, deneylerin öğrenci merkezli yapılmasına olanak sağlanmaktadır.
- Öğrencilerin araştırma, eleştirme, sorgulama, inceleme ve veri toplama becerilerinin gelişimine olanak sağlayacak çalışmalara ağırlık verilmektedir.
- Derslerde görsel materyallere, uygulamalara, interaktif sunumlara sık sık yer verilmektedir.
- Dersler öğrencileri soru sormaya teşvik edecek nitelikte işlenmektedir.
- Öğrencilerin ilgi ve istekleri göz önünde bulundurularak ünitelerle ilgili gezi ve incelemeler yapılmaktadır.
- Öğrencilerin istek, ilgi ve merakları doğrultusunda bireysel çalışmaları ve araştırmalarını destekleyici etkinliklere yer verilmektedir.