İlkokul
Matematik
İlkokul öğretmenleri olarak, "Her çocuk matematiği öğrenebilir." düşüncesinden yola çıkarak öğrencilere yaşam boyu sürecek öğrenme becerisi kazandırmayı hedeflemekteyiz.
Matematik, bir bilgi dersi değil, bir görüştür, bir eğitimdir. "Matematik öğretiminde en iyi yöntem şudur" denemez; en iyi yöntem yoktur. Önemli olan hedeflerin gerçekleştirilmesi için en uygun yöntemi seçmektir. Farklı hedefler için farklı eğitim yöntemi seçilmelidir. Her şeyden önemlisi öğrencilerimizin yaratıcılığını geliştirmek için matematik okuryazarlığı ile matematiğin sistematiği öğretilmektedir. Matematikte başarıyı artırmak için öğrencinin başarabileceğine inanması gerekir. Bu amaçla öğrenci merkeze alınır, diğer tüm değişkenler ona göre düzenlenir. Dersi işleme sürecinde, öğrencilerin aktif katılımcı olması bizim için esastır.
Programımız
Bu yaş grubundaki öğrencilerde:
- Temel kavram ve becerilerin kazanılmasıyla birlikte matematik okuryazarlığı kazandırmak,
- Günlük hayatta gerekli olan zihinden hesaplama becerisi kazandırmak,
- Çözümleme yapma, tümdengelim ve tümevarımla düşünme yeteneği edinmesini sağlamak,
- Karar vermek ve tahminlerde bulunmak için soru sorma ve bilgi toplayıp analiz edebilmesini sağlamak,
- Problem çözme stratejilerini kavramayı ve matematiğin gerçek yaşamda önemli bir araç olduğunu fark etmelerini sağlamak,
- Üç boyutlu düşünme becerisini geliştirmek için geometrik figürlerin özellikleri ve aralarındaki ilişkileri inceleyip analiz etmelerini sağlamak,
- Matematiğe yönelik olumlu tutum geliştirebilmek, özgüven aşılamak, araştırma yapmak ve matematiğin sanatla ilişkisini kurup estetik duygularını geliştirebilmektir.